Olaadiooo hellloooo

26 februari 2016 - Rundu, Namibië

Haydihay evrybady.

Okeej ik weet gewoon niet waar te beginnen. Al weer 6 weken weg wauuww kan gewoon niet geloven. En tijd vliegt als een mallen echt waar.
Op het moment ben ik in rundu. Plaatsje wat grenst aan angola. Het is echt geweldig hier. Eerst nog even het 1 het ander van afgelopen weken. Felice en talitha waren er voor 4 weken en we hebben echt een mega geweldige tijd met elkaar gehad. We zijn 6 dagen op tour geweest na in Walvisby te zijn geweest. De tour begon met 3 etosha en dat was echt zo toff heel veel dieren gezien en zo dicht bij, je ziet echt jehovahs schepping hoe geweldig en prachtige die alles heeft gemaakt. Je ziet het normaal op TV Maar nu was alles so real, geweldig. Daarna gingen we naar sossesvlei, wauuuwwwwwww dat is gewoon niet echt niet te omschrijven hoe overweldigend dat is, hoeveel woestijn en natuur, er komt gewoon geen eind aan. Het maakt me gewoon emotioneel zo indrukwekkend was het om te zien hoe prachtig en uitgestrekt alles was. Hahaha.
Grappige verhalen: we waren in sossesvlei: we waren aan het camperen in de 6 dagen tour. Tentjes, super toff allemaal. Maar ja savonds moet je natuurlijk ook voor dat je je tentje in kruipt, ff tanden poetsen, je moet ff klein stukje lopen naar het was hok, Dus we waren daar met ze 3e, ik was klaar en loop al vast naar buiten, super donker, Dus ik had een hoofdlampje op, vlak achter me lopen talitha en felice al, zo ik loop heel chill en op eens sta ik oog in oog met een orix oooooooooooo ( zie foto bij foto category) ik schreeuwde een hele andere naam, kijk kijk kijk kijk Hahah soort Trippen Hahaha. Felice kreeg de slappen lach en daarna ik ook onwijs. Het waren er ook nog meer. Zo we wisten meteen er Lopen wilde woestijn dieren in het camp hahahahahah.
Het was so grappig.

Na de trip gingen we naar rundu, een busreis van 10 uur : en de al zo chaotische joyce was natuurlijk weer wat vergeten. Me muggentent had ik in de auto van de safari trip laten liggen Hahaha. Zo die moesten we eerst snel ophalen en we hadden nog maar een uur, zo ik ging met een zuster van windhoek snel er heen rijden. En daarna snel boarden bij de bus. Maar we hebben gehaald.
Savonds om 12 uur waren we in rundu. Bobby en windy hadden ons opgehaald, vriendelijk ontvangst.
Wat een weken hebben we hier gehad. Het gebied is echt veelzijdig en iedereen wil bijbelstudie en luisteren, maar ja nu nog het behouden van studies. Het is me opvallen dat je heel strikt moet zijn met je studies. En meestal werkt wel. Iedereen wil ook heel graag een bijbel hebben Hahaha, in Nederland zou je zeggen ja tuurlijk, je zou er meteen een geven als iemand er om vraagt. Alleen hier wild iedereen een bijbel, alleen om het hebben ook. Dus je kan ze online wijzen. Of als iemand echt al tijdje studeerd dat is mogelijk. Maar veel hebben al een bijbel. We waren in mazana een klein mini dorpjes met rieten Hutjes. Echt geweldig om mee te maken en daar te prediken. Het regende heel erg. We kwamen bij een huisje ( studie van een broeder) heel klein Maar er zaten 6 vrouwen en 4 kinderen en wij waren met ze 3e en ja hoor we kregen de beste plekken op de bank en hun zaten of op de grond of krukjes. ( ze geven je altijd de beste plekken, en het duurd soms even als ze naar je toe komen, maar dat is omdat ze dan al stoelen voor je pakken)
De 6 vrouwen wilde allemaal heel erg luisteren wat de br te zeggen had ( taal: kwangali) ze hadden 2 bijbelse in kwangali. 1 was voor de helft verbrand. Ze zei ik lees er iedere dag in, ze zegt alles wat ik er nog in kan lezen is goed. Zo belangrijk is de bijbel voor velen.
Ik kon het filmpje laten zien van dat satan de heerser van de wereld is. En ze luisterde zo goed, je zag echt die glimlach en helemaal mee knikken, was echt heel toff. Iets om nooit te vergeten.
In mazana is een hele hele hele kleine gemeente, maar mega veel studies en het groeit heel hard. De studies willen heel graag de vergadering komen bezoeken ( zie foto zaaltje) vrouwen met kinderen moet soms kilometers lopen, miss wel uur tot 2 uur om de vergadering bij te wonen, en dan ook nog te bedenken dat de wegen niet altijd even makkelijk te belopen zijn.
Zo belangrijk is het bezoeken van vergaderingen voor hun, en het geestelijk voedsel. De br en zr stoppen heel veel tijd en energie in het prediken van goede nieuws om zo veel mogelijk mensen te berijken en dat is echt aanmoedigend.

Ik zit zelf nu in de Engelse gemeente in rundu en iedereen is echt heel erg geweldig en aanmoedigend. Super leuk.

Met me zelf gaat het erg goed, word zo opgebouwd en aangemoedigd hier dat is niet normaal. Ik heb nog zo veel meer te vertellen, maar we gaan weer de velddienst verder in.

Al vast bedankt voor lezen van me blog, ondanks dat ik zelf een beetje laat ben met schrijven ahahahahah. Sorry.

Liefs dikke knuffel je zus sister joyce

1. Roos Brugman:
    26 februari 2016
    Super leuk om je verhalen te lezen ben zoooo jaloers. Dit staat ook nog een keertje op mijn verlanglijstje.
    Geniet ervan
  2. Plony bahlen:
    26 februari 2016
    Lieve Joyce, wat een prachtige verhalen stuur je ons ,ik geniet ervan en zou wensen ook daar te zijn.Zal echter moeten wachten tot de nieuwe wereld, ben dan ook weer jong en gezond.
    Blijf alsjeblieft je verhalen en ervaringen sturen en foto's natuurlijk.
    Veel lieve groeten en knuffel van mij.Plony.
  3. Karin Sijtsma:
    26 februari 2016
    Gaaf om je verhalen te lezen. Wat leuk om dit allemaal mee te maken. Wat is de schepping toch prachtig en zo leuk om mensen te ontmoeten in een andere cultuur. Nog heel veel plezier en succes!! Liefs, Karin Sijtsma
  4. Saskia Koolen:
    Hoi lieve Joyce
    Heerlijk om je verhalen te lezen,we genieten ervan niet alleen van alles wat je meemaakt maar ook je enthousiasme !
    Geniet ervan lieve zus
    Lieve groetjes en Jehovah's zegen voor jullie allemaal daar

Fam Koolen (zus van Ruth maar dat wist je nog wel he )
  5. Joyce!!!!:
    28 februari 2016
    Joyce, wat een gave verhalen, ik stuiter gelijk met je mee! geweldig mooi, ik geniet echt mee achter dit schermpje! Enjoy!!!!!!!!!!!!!!!!! Liefs, ik mis je! XXX Joyce
  6. Barbara Viragh:
    28 februari 2016
    Hi lieverd, wat geweldig om je weer te lezen, en wat een mooie ervaringen maak je mee, kijk naar de volgende verhaal uit !
    Grote knuffel en heel veel liefs van Nikita en Barbara.
  7. Chantal:
    29 februari 2016
    Super leuk weer om te lezen! Je 'proeft' echt de sfeer uit je verhalen, heel leuk, het is echt genieten zo te horen! Geweldige velddienstervaringen en prachtige dieren en natuur, wat wil je nog meer. :-) Veel plezier en liefs!
  8. Mireille:
    3 maart 2016
    Geweldig!!!! Ook je foto's. Dikke kus
  9. Daan Windey:
    3 maart 2016
    Echt super om je verhalen te lezen Joyce! Je doet geweldig werk. Geniet ervan! :)