best live ever hahahha

30 maart 2016 - Windhoek, Namibië

Heey allemaal

Hoe is het daar in nederland? hier in afrika gaat alles top, een beetje peg met electronica, me telfoon is voor de 2e keer kapot gegaan, dus dat is de reden van geen verbinding en geen app en verhalen, nu heb ik op het moment wifi, dus dat is wel even fijn.
Met mij gaat het super.
Afgelopen 3 weken was ik in windhoek, heb een geweldige tijd daar gehad. Het was een soort vakantie weken afgelopen 2 weken, want het is voor alle jongeren officieele vakantie, zo we zijn naar de dam gegaan in het zuiden van namabie het was geweldig! echt zo zo mooi daar, heb echt genoten, we zijn wezen wakeboarding en swimming, waterskeeing, and a lot of fun.
EN EN EN EN ... ik heb nina en ramon gezien, we hebben paar dagen heel tof gehad met elkaar. Omdat hun kringiopziener zijn ramon en nina, Mocht ik met hun mee om te gaan lunchen bij een zuster ze is 20. En ze had zo veel gekookt een geweldig afrikaanse maaltijd, ze was fantastisch. Haar verhaal is ze is 20 en komt van angola spreekt portugees, en zorgt in haar 1tje voor haar 2 broertjes en 2 zusjes, dus ze heeft een grote verandwoordelijkheid voor 4 kinderen op een leeftijd van 20 jaar dat is gewoon niet normaal. Haar fam is in angola, maar voor de kinderen is het beter om in windhoek te wonen, kwa school en leef omgeving. Maar ze is afgelopen september begonnen met pionieren, en het heeft mij zo aangemoedigt haar verhaal, voor iemand die zoveel verandwoordelijkheid heeft, en zo goed zorgt voor haar jongeren broertjes en zusjes, en zo geestelijk gezind is, dat is gewoon niet normaal, en 3 jaar jonger dan mij. Ik werd zo aangemoedigt door haar. Je gaat denken aan de dingen waar ik soms zelf over te klagen heb, maar ik heb niks te klagen. Ze heeft misschien een heftige opvoeding gehad, en moet je kijken waar ze nu is. Ik bewonder haar, en haar grote geloof voor jehovah.

Ja en we hebben het avondmaal gehad, ik ben zelf naar de afrikaans gemeente gegaan, want ik heb gepredikt de afgelopen 3 weken in de afrikaanse gemeente. Het was geweldig om de uitnodigigen te verspreiden in Afrikaans. Want het leuke er van is, ik kan gewoon afrikaans verstaan, en nu ik hier al een paar maanden ben, ik ben helemaal gewend aan hun accenten en manier van praten, dus kan gewoon alles volgen. zo cool!! ( me nederlands is nog steeds oke hoor hahahahah)
Grappig verhaal: Een zuster deed een aanbieding aan een afrikaanse jongen en ze deed zo haar best, en ik vond het echt een goeie aanbieding, maar het enige wat die zei aan het eind, komt dat meisje daar ook, als ik kom naar deze gelegenheid hahahah. Was komisch.
Het avondmaal was geweldig met 2 talen waren we met 184 en in walvisby bij de otjiwambo waren ze met 295 aanwezigen gewoon niet normal veel `, echt geweldig en aanmoedigend! Voor mij was het een speciale gelegendheid dit jaar, ik was ook zo geraakt door alles op het avondmaal, en het raakte me hart diep. Geweldige ervaring was het.

Ondertussen ben ik al weer 3 weken in windhoek, en heb echt een geweldige paar dagen met nina gehad. We gingen met zuster smiddags mee naar ene portugese studie nina en ik ( nina dient samen met ramon als kringopziener in het portugese veld) En we hadden vervoer, en de studie en de zuster zouden elkaar onmoeten bij een supermarkt en vanaf daar lopen naar haar huis, nou helemaal prima. Zo wij komen daar an vrouw hoog zwanger en ze zegt ja we kunnen nu gaan lopen naar me huis, nou lekker aan het kletsen, maar ondertussen waren we al denk 10 min aan het lopen en we vragen waar is het ongeveer, ( want de zuster waar de studie van was, was slecht ter been en had een tennisarm, het was in een brees.) Maar goed, Toen zegt de hoge zwangere vrouw, ja het is helemaal omhoog naar links en een heuvel op, om het al ver dus, dus we hebben uit eindelijk een taxi gepakt. Maar het was ongeveer een afstand van sassenheim naar lisse,( voor de mensen die niet weten hoe ver dat is gewoon even op google maps kijken) Was een leuke grappige studie om het al hahah

Even denken afgelopen weekend ben ik weer me spullen gaan inpakken en we zijn met een groepje jongeren naar swakob gegaan dicht bij walvisby waar ik op het moment ben. Was een geweldig weekd. gisteravond zijn we naar de dunes gereden en dat was zoo cool en geweldig, ik heb in me hele leven nog nooit zoon sterrenhemel gezien als die avond, het was niet normaal overweldigend mooi. Helaas kan je er geen foto van maken. hahahahaha. Maar je krijgt zoveel meer waarderign voor jehovahs scheppings werken en dat is fantastisch om mee te maken.

Een ander nieuwtje is van het african experiance is: ik heb een auto ongeluk gehad met een zuster zei was aan het rijden en we reden op de snelweg, en een vrouw aan de andere kant van de weg, er zat een drempel tussen kreeg een black out, en rijd vol over de drempel in de zeikant van onze auto, en dat was een flinke klap. Maar we hebben allebij niks, betje stijf voor een paardagen en een zooi blauwen plekken, maar ja dat hoord er ook weer bij. hahahahah We moesten formulieren in vullen en van alles bij het politie bureau ik kan je vertellen dat gaat hier even anders dat duurde 2 uur als niet langer was, en.... je ziet echt van alles op gepakt worden en ingenomen worden hahaha. Was een nieuwe belevenis. hahah. Maar grappig.

Ik ben nog steed blij levens en gelukkig, jehovah helpt me heel erg hier, en ben echt meer van hem gaan houden en op hem gaan vertrouwen, het is al zoon geweldige trip. Echt niet normaal. IK mis jullie allemaal super super super super veel en hou van jullie allemaal.!!!
En ik ga niet zeggen jullie horen snel van mij, want ik ben heel sloom, ja ik weet het!

dikke knuffelsss van joycieeee zusssiiee ( van alles) xxx

1. Joycieeeeeeee:
    30 maart 2016
    Joycieeeeeeee aan de andere kant!!!!! Gaaaaaaaaaaf!!! Groetjes aan Nina en Ramon!!!!! En ooooh heerlijk jou liefde dat groeit!!!! Mooie verhalen....!!!!! En grappig! Thanks, hou van jou!!!❣
  2. Karin Sijtsma:
    31 maart 2016
    Heeey Joyce,
    Gaaf om te lezen wat je allemaal meemaakt. So wij moeten hier Afrikaans gaan oefenen (hihihi) wat een leuke ervaringen allemaal (behalve auto ongeluk) dat is ff minder. Groetjes Karin Sijtsma
  3. Janneke:
    1 april 2016
    lieve zus.... ja zeker de mooiste tijd van je leven ...
    geniet ervan en bewaar het als de schat van je leven ...
    wij denken aan je en .... doe voorzichtig....xxxx
  4. Soraya:
    1 april 2016
    Wat een leuk verhaal! Super aanmoedigend. Ben blij dat je zo heerlijk geniet en we kunnen niet wachten op je volgende ervaring. Dikke knuffel, Soraya
  5. Barbara Viragh:
    4 april 2016
    Hi lieverd, wat fijn om je verhaal weer te lezen, en wat maak je mooie dingen mee ( inderdaad behalve het ongeluk ) wat een geweldig ervaring van onze jonge zusje van 20 , echt zo knap van haar, kan me voorstellen dat je daardoor heel erg aangemoedigd bent. Ik ben in ieder geval ook heel erg aangemoedigd door jou verhalen, grote knuffel en tot snel weer, liefs Barbara.
  6. Chantal:
    19 mei 2016
    Het klinkt alsof je enorm geniet, afgezien van de botsing dan... Jammer zeg dat je die sterrenhemel niet hebt kunnen fotograferen, had leuk geweest om dat terug te kunnen zien. Maar er komen eindeloos veel mooie sterrenhemels in het paradijs om van te genieten, dat weet ik zeker. Ik vind het fijnste om te lezen dat je meer van Jehovah bent gaan houden. Hij is echt de allerliefste, onze vader en hij houdt zoveel van ons, hij verdient echt al onze liefde en respect en toewijding. Heerlijk om te horen dat de ervaringen die jij nu meemaakt, hiervoor zorgen. Uiteindelijk gaat het toch allemaal dáárom, ja toch. Makes me love you more! xxx C